Ada Masalah Sakit Lutut Sampai Susah Solat? Ikhtiarkan Dengan Ini

Bila sakit lutut menyerang, nak buat apa-apa pun dah terbatas. Nak berdiri lama, nak naik tangga dan nak berjalan jauh semua tak boleh.

Dan yang pasti, nak beribadah pun tak selesa. Mungkin juga perlu solat dikerusi. Kasihan kan macam tu?

Walaupun kadang-kadang mak kita tak pernah nak cerita kesakitan yang mereka hadapi, tapi sebagai anak kita perlulah ambil tahu masalah mereka. Sifat seorang ibu ni, diaorang suka simpan sendiri agar anak tak susah hati. Sebab itu, dua tiga hari sekali tanya lah khabar mereka.

Bagaimana sakit lutut boleh terjadi?

Sakit lutut adalah masalah kesakitan yang melibatkan struktur tulang yang mungkin berpunca daripada sendi (femur, tibia, fibula), tempurung lutut (patela) atau ligamen dan tulang rawan lutut (meniskus). Sakit lutut boleh terkena kepada semua peringkat umur bergantung kepada keadaan atau aktiviti setiap individu.

Apa yang anda akan buat sekiranya anda atau orang yang anda sayang ada masalah ini?

Sekiranya ada berikanlah Collagen buat mereka. Collagen Powder adalah ikhtiar terbaik untuk mengatasi masalah sakit lutut.

Bagaimana Collagen Powder Membantu merawat Sakit Lutut ?

Sakit lutut dan sendi ni saling berkait rapat. Sakit lutut berlaku sebab tulang rawan mula haus dan terhakis, dan juga sebab bahan bernama Collagen dalam tulang rawan mula rosak.

lutut yang kurang kolagen
Beza diantara sendi lutut yang sihat vs yang tidak sihat.

50% dari tulang rawan memang terdiri dari Collagen. Collagen inilah yang membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang. Tapi lepas umur 20-an, Collagen ni akan sedikit demi sedikit terhakis dalam tulang rawan (cartilage).

Badan kita memang boleh menghasilkan Collagen ni dengan sendiri. Tapi masalahnya  bilangan Collagen yang dihasilkan oleh badan tak dapat menampung bilangan Collagen yang rosak kat lutut tadi. Lagi-lagi kalau kita dah berusia, lagi kurang Collagen dihasilkan.

Sebab itulah kita perlu topup Collagen dalam badan kita dengan Shaklee Collagen Powder supaya bila sendi menyerap Collagen, secara perlahan Collagen akan memperbaiki bahagian-bahagian yang rosak dan menggantikan Collagen yang rosak.

Shaklee Collagen Powder bersifat elastik dan sangat kuat. Menurut kajian, seawal penggunaan 8 minggu , anda dah boleh nampak kesan daripada penggunaan Shaklee Collagen Powder ini. Best kan?

Berikut adalah testimoni daripada seorang pelanggan Shaklee yang telah menghadiahkan ibunya Collagen Powder demi mengatasi masalah sakit lutut yang ibunya alami.

testimoni sakit lutut kolagen

Sekiranya anda sedang mencari penawar untuk masalah lutut mak ayah atau diri sendiri, sudah tiba masanya anda menghubungi Jida di talian 013-6691930. Semakin cepat anda bertindak, inshaallah semakin kurang penderitaan yang ibu-bapa atau anda sendiri alami. Rugi kalau anda tak cuba alternatif ini.

Untuk pembelian secara online Shaklee Collagen Powder, boleh klik sini ya!

order-now-esellBerkongsi Kebaikan Untuk Semua.

Ruzidah Abdullah [013-6691930]

Jemput Like Page Saya || Kedai Vitamin Banting-Dengkil-Sepang

(Visited 33 times, 2 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

One thought on “Ada Masalah Sakit Lutut Sampai Susah Solat? Ikhtiarkan Dengan Ini

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!