Apakah Itu Parut Keloid dan Cara Mengatasinya.

Korang tahu apa itu parut Keloid? Ramai ibu atau wanita yang risau dan takut dengan parut keloid ini. Nak tahu lebih lanjut mengenai parut Keloid, jemput baca perkongsian Jida kali ni.keloid parutParut keloid

Parut keloid adalah jenis parut yang timbul dan abnormal (sentiasa membesar dan merebak melebihi parut kawasan sebenar). Dikenali sebagai parut luar biasa atau pun parut hidup. Parut ini terhasil daripada apa-apa luka, contohnya luka selepas pembedahan, melecur, luka sebab pemakaian subang (piercing), tatu (Tatto), jerawat, parut cacar, parut BCG dan kadang-kadang secara spontan (tidak diketahui puncanya).

Antara faktor berlakunya Keloid

  • Penyembuhan luka yang tidak normal (Abnormal wound healing). Untuk sesetengah orang, sel-sel yg bertindak balas untuk memperbaiki luka tersebut tidak normal akibatnya terhasil lah parut yang mempunyai tisu yang berlebihan (kolagen yang berlebihan) dan badan terus menghasilkan kolagen tersebut mengakibatkan parut sentiasa membesar.
  • Genetik: Parut jenis ini boleh diwarisi disebabkan oleh genetik.

Apa yang harus dilakukan sekiranya korang ada parut Keloid?

Keloid sebenarnya tidak menyebabkan masalah kesihatan yang serius pun tapi ia agak mencacatkan penampilan kerana parutnya jenis timbul dan sekiranya saiz parut agak besar, ia akan mengundang mata orang lain untuk memerhatikan korang. Mesti tak best kan rasanya.

Jadi, perkara pertama  yang perlu dilakukan untuk menghilangkan parut keloid adalah dengan berjumpa doktor pakar kulit untuk mendapatkan nasihat daripada mereka mengenai rawatan yang sesuai untuk anda.

Selain itu,  ada produk Shaklee yang boleh membantu. Jadi, jangan risau ya? Nak tahu apa dia?

Testimoni 1 : Keloid Ceaser Mengecut

www.ruzidah.com

Sejak saya konsisten ESP dan Vitamin C, keloid czer saya semakin megecut. Ini perubahan paling besar dari saya sejak konsisten dua benda ne. Saya memang tak sangka keloid czer yang selama ne orang cakap tak bole hilang melainkan dengan surgery dan suntikan, bole kecut dan pudar hanya dengan konsisten ESP & Vitamin C. Selama ni asyik fokus mau kulit cantik dan putih. Rupanya yang tersembunyi lagi ohsem effect! ~~Nur Iba

Testimoni 2 : Tiada Lagi Kuku Rapuh, Keloid Jadi Pudar Dan Lembut

keloid lama semakin pulih

Saya mula makan ESP kerana masalah kuku rapuh. Alang-alang amik set kulit cantik plus zinc complex, Alhamdulillah, kuku semakin pulih..

N tadi baru saya perasan koloid pada lengan kiri saya slps pembedahan 22 tahun dlu dah semakin pudar dan lembut.. sebelum inini ia keras dan timbul..

Alhamdulillah, syukur sgt2.. ~~ Mila Karim

Baca Sini untuk mengetahui Kelebihan dan Keistimewaan ESP Shaklee dan

Baca Sini untuk mengetahui Kelebihan dan Keistimewaan Vitamin C Sustained Relesed.

Alhamdulilah, bestkan kalau parut Keloid anda makin pudar dan lembut. Bukan sahaja kita dapat tampil yakin di depan orang ramai, malahan kita juga menjadi semakin sihat dengan mengambil suplemen tambahan ini.

Cepat bertindak sekarang kerana semakin cepat anda mengamalkannya secara konsisten semakin cepat kesannya yang anda akan dapat. Insha Allah.

Hubungi Jida sekarang di talian 013-6691930 untuk maklumat lanjut.

Berkongsi Kebaikan Untuk Semua.

Ruzidah Abdullah [013-6691930]

Jemput Like Page Saya || Kedai Vitamin Banting-Dengkil-Sepang

(Visited 583 times, 17 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

You May Also Like

2 thoughts on “Apakah Itu Parut Keloid dan Cara Mengatasinya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!