Asyik Lapar Selepas Menyusukan Anak

Ibu menyusu dan lapar memang tidak dapat dipisahkan..? Sebab Jida dulu pun begitu juga. Lebih-lebih time berpantang. Seleranya menjadi-jadi. Nasib baik berat tak naik masa tu.

Ibu menyusu

Kadang-kadang suami pun perasan bila mulut kita ni asyik mengunyah. Mengikut kajian, seorang ibu yang menyusukan anak secara eksklusif sebenarnya akan membakar 500 kalori sehari. Kajian juga menunjukkan, ibu menyusu perlu makan 1800-2100 kalori sehari untuk memastikan penghasilan susu badan mencukupi.

Pengambilan kalori yang rendah boleh menyebabkan penghasilan susu badan merudum. Pakar laktasi Kelly Bonyata menulis, ibu tak semestinya terlalu mengira kalori ketika mengambil makanan harian. Ikut naluri dan rasa lapar serta selera masing-masing kerana secara alaminya, badan akan menerima isyarat lapar dan dahaga bila lebih makanan diperlukan oleh ibu.

Oleh kerana biasanya memang ibu-ibu macam Jida ni tak kira kalori pun bila ambik makanan. ? Maka kenalah jadi ibu yang lebih bijak semasa memilih makanan dan minuman seharian. Kalau anda adalah ibu menyusu yang cepat lapar selepas menyusu, Jida cadangkan lebih baik anda amalkan ESP.

ESP adalah minuman yang menyihatkan untuk menambah keperluan seorang ibu menyusu. Malah, ia adalah minuman yang sesuai untuk memulakan hari. Dengan mengambil dua sudu besar setiap pagi memang cukup mengenyangkan ibu-ibu semua.

Camne cara nak minum ESP ni. Banyak cara sebenarnya. Nak campur ESP ngan milo boleh, tambah fresh milk, blend esp ngan oat pon boleh. Nak bubuh air plain je pun lagilah boleh. Janji jangan letak air panas sangat, suam-suam ok je. Kenapa tak boleh ye? Sebab bila dituang air panas, nutrien yang ada dalam ESP boleh musnah. Gitu..

Bila ambil ESP ni juga, keinginan anda nak telan air manis dapat di atasi. Ini kerana, orang yang suka air manis ni adalah di kalangan orang yang badannya kurang protein. Dengan mengambil ESP, InshaAllah, keinginan untuk minum air manis akan berkurangan. ?

Testimoni ibu menyusu lapar esp

Belum tgh hari dah rasa lapar..haha…

Cepat2 ummi g dapur bancuh esp+milo..sedap tau..

Ummi recommend Energizing Soy Protein (ESP) untuk Bf mom. Letak satu kat rumah. Bila lapar, bolehlah minum ESP. ESP ni mengenyangkan tau  sebab esp ni kaya dgn protein tumbuhan.

Minum esp, bukan sahaja badan susah nak naik, kulit pun makin cantik.

Jadi, jangan risau sekiranya anda selalu lapar saat menyusukan anak. Itu adalah perkara normal, ramai juga orang lain yang mengalaminya. Yang perlu anda risaukan ialah tabiat pemakanan anda. Walaupun anda menyusu, anda juga perlu memilih nutrisi yang terbaik untuk disalurkan pada anak anda.

Nak yang terbaik untuk diri dan anak tersayang? Cepat-cepat hubungi Jida hari ini. Jangan terlepas Promo ESP yang tengah berlangsung hari ini. Lambat-lambat rugi.

Pengedar Vitamin Anda ?
013.6691930
Ruzidah Abdullah (SID : 933174)

(Visited 156 times, 1 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!