Atasi Masalah Rambut Gugur Terlalu Banyak

Susah hati tak kalau kita asyik dibelenggu oleh masalah rambur gugur. Tiap kali menyapu ruang tamu atau berada di dapur pasti helaian bersepah-sepah dapat kita kutip.

Rambut gugur

Tak kisah lelaki atau wanita, mesti nak rambut yang sihat dan tidak mudah putus.

Ada beberapa punca yang menyebabkan rambut mudah gugur. Antaranya adalah disebabkan perubahan hormon selepas melahirkan anak.

Wanita yang baru habis berpantang kerap menghadapi masalah rambut gugur yang kronik. Kalau ikut kata orang tua, bila anak dah pandai menyembur air liur, gugurlah rambut ibu. Jida pun tak tahu apa kaitan tapi dah diaorang cakap, kita ia kan je la. Jangan cuba-cuba nak bagi fakta saintifik pulak. Penin mak korang nanti.

Selain itu, ada beberapa lagi punca rambut gugur. Nak tahu lebih lanjut, boleh klik disini. Ada jida tuliskan dalam entri yang terdahulu.

Bagaimana cara nak mengatasi masalah ini?

Firstly, kita perlu tahu bahawa Protein merupakan asas bagi rambut sihat yang cantik. Kalau nak rambut cantik, sihat dan kuat kena ingat perkataan ni..

PROTEIN

Sebenarnya rambut kita terdiri daripada paling kurang 97% protein. 19 daripada 22 jenis asid amino yang membentukkan rambut kita. Jelas tak sekarang kenapa keadaan rambut kita bergantung penuh kepada kualiti protein yang kita ambil.

Kalau kita tak pernah kisah dengan kualiti dan kuantiti protein yang kita ambil, so kita boleh jangka macam mana keadaan rambut kita. Rambut kita akan menjadi bercabang, retak, kering, rapuh dan kurang bersinar.

Ini semua tanda-tanda bekalan protein yang tidak cukup.

Testimoni rambut gugur esP

Sebelum ni akk ni mengalami masalah rambut ggur dan kuku nipis lembut la..mudah patah tambah2 bila kna air lps membasuh pinggan n sebagainya..nk cuci rambut pun tak boleh nk garu2 kn kepala..rs sakit jugak la..akk nk lekatkan butang baju pun susah sbb kuku terlampau lembut..tapi lepas akak minum ESP soy protein isolate powder..rambut ni dah kurang gugur..yg paling akak rasa seronok kuku akak dah jadi keras..maksudnya normal la bila basuh pinggan mangkuk pn..kuku ni tak patah dh..suami akak pn tau hal ni..trus terang akak cakap produk shaklee ni the best.

Dengan mengamalkan ESP, inshaallah korang boleh mendapatkan keperluan PROTEIN yang secukupnya untuk tubuh badan termasuk rambut.

Nak tahu lebih lanjut mengenai ESP? HUBUNGI SEGERA
013.6691930. Lebih cepat anda bertindak, lebih 

Pengedar Vitamin Anda ?
Ruzidah Abdullah (SID : 933174)

Cod di kawasan Banting dan Dengkil.

Penghantaran ke seluruh Malaysia.

(Visited 216 times, 12 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

You May Also Like

One thought on “Atasi Masalah Rambut Gugur Terlalu Banyak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!