Cara Menghilangkan Jerawat dan Bekasnya

Makin lama makin banyak pula jerawat yang timbul. Bukan takat jerawat kecil, yang besar-besar dan bernanah pun ada. Lama-lama dibiarkan, makin tak terkawal pula jerawat ni naik.

Kalau jerawat dah surut, kesan parutnya pula yang tak hilang-hilang. Berlekuk-lekuk di pipi dan sekitar muka. Segan rasanya nak berjumpa orang kan?

jerawat

Bila dah jadi macam ni, kita pun mula la cuba produk itu ini. Tapi malangnya tak juga membantu mengatasi masalah jerawat dan parutnya ni. Makin teruk pula adalah.

Sekarang rasa macam nak menyorok je dari berjumpa orang. Dah tak dapat fikir bagaimana nak hilangkan jerawat dan parut berlubang ni.

jerawat dan parut

Jangan risau, Jida ada cara untuk membantu anda dan mengatasi masalah jerawat dan parut berlubang yang anda alami. Insya Allah, cara yang Jida nak cadangkan dah ramai yang cuba dan selamat untuk masalah jerawat dan parut berlubang.

3 Cara Bagaimana Untuk Menghilangkan Jerawat dan Parut Berlubang Dengan Berkesan.

1. Ambil Protein

25 peratus daripada tubuh badan manusia dibina daripada protein. Contohnya seperti kuku, kulit dan otot-otot adalah berasal daripada protein. Bila kita mengambil protein, organ penghadaman akan memproses dan memecahkannya kepada asid amino dan dihantar kedalam darah seterusnya dibawa keseluruh badan.

Sel-sel badan akan memilih asid-asid amino yang diperlukan untuk membina tisu-tisu badan yang baru, antibodi, hormon, enzim dan sel-sel darah. Oleh itu protein adalah amat-amat penting untuk kulit dan tubuh yg sihat dan cantik.

Protein merupakan bahan utama yang digunakan untuk menggantikan sel-sel yang telah mati.

  • Kebanyakkan sel-sel darah putih diganti setiap 10 hari.
  • Sel-sel dalam lapisan saluran usus dan platlet darah diganti setiap 4 hari.
  • Sel-sel kulit diganti setiap 24 hari.
  • Lebih daripada 98 peratus molekul dalam badan diganti sepenuhnya setiap tahun!.

Sel rosak atau mati akan membuatkan kulit berparut dan menjadi kusam.

Apabila cukup protein, parut dan kulit kusam pada wajah dapat dihilangkan.

Sumber protein yang boleh anda ambil sebagai makanan tambahan adalah seperti Energizing Soy Protein (ESP).

esp

2. Ambil AntiOksidan

Antioksidan sangat penting untuk melawan radikal bebas yang merosakkan sel. Sel rosak dan mati akan membuatkan kulit berparut dan menjadi kusam.

Antioksidan akan meneutralkan radikal bebas dan menghalang sel badan kita daripada rosak. Pengambilan antioksidan yang konsisten akan melawan penuaan sel dan juga mencegah pelbagai penyakit.

Anda boleh mendapatkan sumber antioksidan daripada Vitamin C, Vitamin E dan juga Vivix.

vitamin c
Vitamin C
Vitamin E
vivix shaklee
Yang paling terbaik,Vivix

3. Ambil Kolagen

Kekurangan kolagen dalam kulit akan menyebabkan kulit kehilangan keanjalan dan elastisiti. Pengambilan kolagen akan membantu menganjal dan menegangkan kulit di bahagian berlubang.

shaklee collagen powder
Shaklee Collagen Powder

Testimoni Jerawat dan Parut Berlubang

Testimoni #1

Testimoni set cantik basic

Testimoni 2

Testimoni vitamin gebu

Testimoni 3

Kulit gebu dengan shaklee

Testimoni 4

Testimoni Shaklee Collagen Powder

Testimoni 5

Vivix cantik awet muda

Alhamdulillah, nampak ketara kan perbezaan mereka sebelum menggunakan Set Jerawat dan Hilangkan Parut Jerawat Shaklee dan selepas penggunaan.

Sekiranya anda juga berminat untuk mendapatkan Set Jerawat dan Hilangkan Parut Jerawat Shaklee ini, hubungi segera nombor Jida yang tertera di bawah.

* RUZIDAH *

013-6691930

 [ ID : 933174 ]

>>Terus ke Whatsapp 

Jemput Like Page Saya || Kedai Vitamin Banting-Dengkil-Sepang

Kawasan COD : Kg. Bukit Changgang, Kg. Labohan Dagang, Olak Lempit, Pekan Banting, Langat Murni, Masjid KLIA & Dengkil

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

(Visited 31 times, 1 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!