Cara Mengurangkan Rabun Mata

Rabun adalah penyakit mata yang menyebabkan penglihatan menjadi kurang jelas dan menyebabkan seseorang itu mungkin memerlukan bantuan seperti pemakaian cermin mata dan kanta sentuh untuk melihat dengan lebih baik. Ada beberapa faktor yang menyebabkan mata menjadi rabun, antaranya adalah seperti peningkatan usia ataupun mempunyai masalah kencing manis.

Di dalam entri terdahulu, Jida ada kongsikan mengenai 10 makanan yang dapat memelihara kesihatan mata agar penglihatan terjaga. Namun begitu, selain daripada menjaga pemakanan, anda juga boleh menggunakan cara ini untuk menjaga kesihatan mata.

Pengambilan Supplemen Mata Sebagai Alternatif Untuk Mengurangkan Rabun Mata.

Masalah mata seperti rabun boleh dikawal sekiranya anda mengamalkan supplemen yang mengandungi bahan-bahan yang baik untuk mata.

Antara suplemen yang dicadangkan adalah seperti :-

1. Vivix

cara minum vivix

Kandungan Vivix adalah tinggi dengan antioksida untuk membantu memberi tenaga kepada mitochondria iaitu pusat tenaga sel kita. Sel-sel sekitar mata kita perlukan tenaga yang cukup untuk elak mata menjadi lemah.

Pengambilan vivix juga membantu untuk mengurangkan masalah AMD (Age related Macular Degeneration) iaitu berkait dengan faktor umur meningkat.

2. Carotomax

Tinggi dengan Vitamin A dan Beta Karotena yang diperlukan oleh mata untuk sihat.

Vitamin A penting untuk retina kita terutamanya di waktu malam. Kekurangan Vitamin A boleh menyebabkan masalah okular.

Produk ini juga dapat membantu mencegah kekeringan di mata.

Testimoni dibawah ini adalah merupakan testimoni pengguna yang mengamalkan suplemen untuk kesihatan mata.

Testimoni 1 : 

testimoni vivix mata kabur

Mek : “Kak Ngah, kat luar tu macam hari nak hujan, kan?”

Kak Ngah :  “Eh, betullah mek. Memang dah nampak ke mata mek? “

Mek ni mak abah. Satu-satunya nenek merangkap atuk saya yang masih ada. Umurnya dah late 70’s, sebaya dengan arwah mak mertua.

Seronok bunyi suara mek. Katanya mata dia dah rasa makin cerah, tak kabur seperti sebelum ini.

Baru lebih kurang dua minggu  lebih bagi mek makan vivix+ carotomax bila perasan  dekat mata hitam dia macam ada selaput.

Bila tanya memang katanya mata dia kelabu sejak beberapa bulan lepas.- Nusaybah Anuwar

Testimoni 2 :

Mak saya mengidap kencing manis dan bila makanan tidak terkawal, bacaan kandungan gula dalam darahnya mula naik mendadak. Apabila perkara ini berlarutan, penglihatan mak menjadi kabur dan makin kabur. Mak kata, apa yang beliau rasa adalah…matanya menjadi makin kembang dan berair. Apabila hal ini berlaku, maka mak tak boleh melihat dengan baik bertambah buruk lagi mak tidak dapat memandu.

Mak saya tak boleh makan sebarang supplement kerana ia akan menambah burukkan keadaan yang dia lalui. Mungkin disebabkan fungsi buah pinggangnya yang sedikit terjejas akibat kencing manis.

Oleh kerana itu saya hanya berikan mak saya vivix sahaja. Pada mulanya mak makan setengah sudu teh sehari tetapi kerana mak saya selesa dengan vivix, beliau mengambil 2 sudu besar sehari.
Kini saya bekalkan mak saya 2 botol vivix untuk sebulan consume.Dalam masa tak sampai sebulan, penglihatan mak menjadi lebih baik. Mak rasa kedudukan matanya semakin elok dan tidak seperti sebelumnya yang mana ianya mengembang dan berair.

Alhamdulillah, mak saya boleh melihat semula ….tak perlu duduk dekat dengan tv untuk menonton seperti sebelum ini disebabkan matanya yang kabur. Penglihatan mak dah kembali sedia kala. Syukur pada ALLAH atas izinNYA jua. Pengambilan vivix banyak memberi kesan positif pada paras gula dalam darah mak saya serta penglihatannya yang kabur dulu telah pulih sedia kala. Tiada apa yang lebih menggembirakan saya selain kesihatan mak yang baik. – Norita Idris

Alhamdulillah, sekiranya anda juga mengalami masalah seperti mereka, Cubalah berikhtiar dengan Suplemen seperti yang Jida cadangkan di atas.

Tanpa penglihatan yang jelas, hilanglah salah satu nikmat dunia yang telah diberikan. Oleh kerana itu, mata hendaklah sentiasa dijaga dengan baik agar ia sentiasa sihat dan segar.

Berkongsi Kebaikan Untuk Semua.

* RUZIDAH *

013-6691930

 [ ID : 933174 ]

>>Terus ke Whatsapp 

Jemput Like Page Saya || Kedai Vitamin Banting-Dengkil-Sepang

Untuk pembelian Set Mata Premium menggunakan kad kredit/ kad debit, anda boleh menekan ikon dibawah ini.

beli sekarang

Kawasan COD : Kg. Bukit Changgang, Kg. Labohan Dagang, Olak Lempit, Pekan Banting, Langat Murni, Masjid KLIA & Dengkil

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

(Visited 20 times, 10 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

One thought on “Cara Mengurangkan Rabun Mata

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!