Cara Nak Kulit Cantik Dari Dalam

Sis Suzie ni dulu pernah gunakan skincare yang merawat kulit secara luaran. Tapi yang sedihnya, produk yang dipakai tidak memberi kesan pun seperti yang di harapkan.

Akhirnya, Sis Suzie mencuba Set Kecantikan Shaklee pula, kerana baginya kulit sepatutnya dirawat dari dalaman. Bila sel dan tisu sihat, baru merelip sampai ke luar ?. Dan ternyata, keputusan Sis Suzie memang terbaik.

Walaupun masa yang diambil sampai 2 tahun iaitu dari 2012 hingga 2014, tapi hasilnya sangat mabeles. Dan sehingga sekarang pun Sis Suzie masih setia dengan produk Shaklee.

Testimoni Set Kulit Cantik

Testimoni diri sendiri…

Ingat lagi tahun 2011/2012 muka ni berminyak, berjerawat & berparut. Masa tu hanya fikir nak kulit bersih dgn produk kecantikan luaran. Tapi tak menunjukkan sebarang kesan. Guna produk jenama yang  bagus pun kalau kulit dalaman tak sihat, memang sukar nak nampakkan kesan. Lepas kenal Shaklee, baru sedar nak cantik diluar, sel & tisu dalam kulit perlu sihat dahulu. Semenjak amalkan  set kecantikan kulit 2012, kesihatan kulit saya semakin baik, parut semakin pudar & takde lagi jerawat. Anda perlu cuba. – Suzie Ardiana

Kulit cerah, sihat dan berseri. Best kan? Nak tak kulit macam Sis Suzie?

Senang..Amalkan Vitamin C, Vitamin E dan Energizing Soy Protein(ESP) secara konsisten. Insha Allah, kalau diamalkan setiap hari, tak berkelip-kelip mata encik suami melihatnya. ?

Apa kelebihan 3 produk ni? 

1. Vitamin C

Vitamin C memang diketahui umum mempunyai kebaikan untuk kulit kerana ia dapat membentuk meransang kolegen dalam kulit. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu,jika kolegen dalam kulit anda berkurangan,ia akan menimbulkan kedutan pada kulit.

Vitamin C juga merupakan antioksidan yang hebat dalam melawan penuaan sel kulit. Pengambilan Vitamin C setiap hari dapat melambatkan penuaan,menjadikan kulit anda lebih cerah dan menyekat pembentukan pigmentasi pada kulit. Pigmentasi merupakan punca tercetusnya jeragat. Kebaikan vitamin C yang lain ialah:

? Melancarkan peredaran darah sehingga kulit kelihatan lebih segar.

? Merawat jerawat di wajah & badan.

? Kulit yang sekata, cerah dan lembab.

2. Energizing Soy Protein (ESP)

25 peratus daripada tubuh badan manusia dibina daripada protein. Contohnya seperti kuku, kulit dan otot-otot adalah berasal daripada protein. Bila kita mengambil protein, organ penghadaman akan memproses dan memecahkannya kepada asid amino dan dihantar kedalam darah seterusnya dibawa keseluruh badan. Sel-sel badan akan memilih asid-asid amino yang diperlukan untuk membina tisu-tisu badan yang baru, antibodi, hormon, enzim dan sel-sel darah. Oleh itu protein adalah amat-amat penting untuk kulit dan tubuh yg sihat dan cantik.

Protein merupakan bahan utama yang digunakan untuk menggantikan sel-sel yang telah mati.

  • Kebanyakkan sel-sel darah putih diganti setiap 10 hari.
  • Sel-sel dalam lapisan saluran usus dan platlet darah diganti setiap 4 hari.
  • Sel-sel kulit diganti setiap 24 hari.
  • Lebih daripada 98 peratus molekul dalam badan diganti sepenuhnya setiap tahun!.

3. Vitamin E Shaklee

Anti-Penuaan – 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.

Membaiki Parut – Membaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.

Sebab itulah, apabila anda mengamalkan ketiga-tiga produk ini secara konsisten anda akan melihat kesannya pada kulit anda. Bila dalaman anda sihat, luaran juga akan dapat kesan baik. Insha Allah.

Sekiranya anda ingin mendapatkan Set Kecantikan Shaklee ini, hubungi segera nombor Jida di bawah ini.

Pengedar Vitamin Anda ?

 ?013.6691930
Ruzidah Abdullah (SID : 933174)

(Visited 132 times, 1 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

You May Also Like

2 thoughts on “Cara Nak Kulit Cantik Dari Dalam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!