Cara Selamat Bantu Luka Pembedahan Cepat Baik, Elak Dijangkiti Kuman

Selepas pembedahan, penjagaan yang rapi perlu dilakukan untuk menjaga kawasan pembedahan agar cepat kering dan tidak di jangkiti kuman di bahagian yang berkenaan. Malah, kalau boleh tentulah kita nak bahagian badan tempat pembedahan kita itu dapat sembuh dan bercantum dengan baik tanpa sebarang komplikasi di kemudian hari.

cara cepat sembuhkan luka

Kenapa Luka Lambat Sembuh?

Banyak faktor yang menyebabkan luka pembedahan lambat sembuh. Antara golongan pesakit yang berisiko tinggi luka pembedahan lambat sembuh dan berisiko mengalami jangkitan kuman pada luka pembedahan adalah :-

  • Warga Emas (orang yang berumur lebih 60 tahun)
  • Pesakit yang sebelum ini mengalami kekurangan berat badan akibat kekurangan nutrisi seimbang
  • Pesakit yang kurang Vitamin C
  • Pesakit kronik seperti pesakit diabetes, pesakit kanser yang menjalani rawatan radioterapi & kimoterapi
  • Pesakit autoimmune seperti SLE yang dirawat dengan steroid
  • Penghisap Rokok

Apa akan terjadi bila luka pembedahan dijangkiti kuman?

Luka pembedahan yang kecil lebih mudah dan cepat sembuh. Namun bagi luka pembedahan yang besar (major surgery), mengambil masa yang agak lama untuk sembuh. Jadi, risiko untuk dijangkiti kuman lebih tinggi. Antara tanda-tanda luka sudah dijangkiti kuman ialah :-

  • Luka membengkak
  • Rasa sakit
  • Warna luka berubah menjadi lebih gelap
  • Bernanah

Oleh itu, sekiranya anda baru sahaja menjalani sebarang pembedahan, ada lah sangat digalakkan agar anda mengamalkan cara di bawah ini untuk kesihatan anda.

cara cepat sembuhkan luka

Cara Selamat Menyembuhkan Luka Pembedahan Dengan Lebih Cepat Dan Dapat Mengelak Daripada Dijangkiti Kuman

Pengalaman Jida bersalin secara ceaserean memang tidak dapat dilupakan sampai bila-bila. Lagi-lagi masa tu bersalinkan anak sulung. Masa di bedah memanglah tak sakit sebab dibius separuh. Lepas pada kesan bius hilang tu, perggh sakitnya tuh, hanya orang yang pernah mengalami je yang tahu.

Oleh sebab itulah, sesiapa sahaja yang baru sahaja menjalani pembedahan samaada pembedahan kecil atau besar kena menjaga pemakanan dan diri sebaiknya selepas pembedahan. Kalau boleh, anda sangatlah digalakkan untuk mengambil makanan tambahan untuk membantu proses penyembuhan dan pemulihan tenaga selepas bersalin. Antaranya adalah seperti Set Berpantang dan Vivix.

Bagaimana pula Vivix dapat membantu individu yang baru menjalani pembedahan?

1. Membantu penyembuhan

Vivix adalah sumber anti-oksidan dan mempunyai kandungan resveratrol yang tinggi membantu dalam penyembuhan luka pembedahan anda.

2. Membaiki Sel

Vivix juga membantu dalam membaiki sel-sel hingga ke peringkat DNA lagi. Ia akan menghasilkan sel-sel baru yang lebih sihat dan panjang jangka hayatnya. Jadi, luka kita yang kita tak nampak tu akan cepat sembuh dengan Vivix.

3. Memberi Tenaga Pada Individu Yang Baru DiBedah

Dalam kandungan Vivix juga, terdapat penjana tenaga yang dipanggil Mitochondria. Mitochondria membantu memberi tenaga yang anda perlukan semasa proses penyembuhan. Sebab itulah sesiapa yang ambil Vivix semasa tempoh penyembuhan ni cepat sihat dan bertenaga!

Testimoni Pengguna : Seminggu Luka Pembedahan Sembuh.

luka cepat sembuh

Setiap pagi saya minum satu sudu

Alhamdulillah bertambah baik

Daging yang kat tempat luka dah tumbuh sikit-sikit.

Jadi kalau ada di antara anda atau orang yang anda sayangi akan menjalani pembedahan, bolehlah standby Vivix ni lebih awal. Bukan sahaja luka pembedahan cepat sembuh, badan juga akan rasa lebih sihat dan bertenaga.

Berminat untuk dapatkan Vivix? Hubungi Jida di talian 013-6691930 sekarang. Konsultasi eksklusif akan diberikan istimewa pada pelanggan Jida.

Untuk info, anda juga boleh membuat pembelian secara online, hanya klik pada “ORDER SEKARANG” dibawah ini sahaja, anda boleh membuat pesanan terus kepada Shaklee.

Order-Sekarang-300x63
Tekan Sini

Berkongsi Kebaikan Untuk Semua.

Ruzidah Abdullah [013-6691930]

Pengedar Shaklee Kawasan Banting, Dengkil & Sepang

Jemput Like Page Saya || Kedai Vitamin

(Visited 58 times, 6 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!