Eksiden Sehingga Tulang Patah, Cara Ini Dapat Membantu Penyembuhan Tulang Lebih Cepat

Tak kira anak kecil atau orang dewasa, semua orang terdedah pada bahaya dan kecederaan. Malah, setiap hari ada sahaja berita kecelakaan dan kemalangan yang terpapar pada skrin TV.

Semasa menjaga ibu yang sakit(ibu jatuh dan ada tulang yang patah) di hospital pada tahun 2016, punyalah ramai pesakit keluar masuk dengan pelbagai jenis masalah. Ada yang belakangnya patah sebab buat aktiviti lasak, ada yang patah kaki akibat bermain sukan air. Dan ada juga orang tua lain yang patah tulang akibat terjatuh(kes ni sama macam ibu Jida lah). Memang insaf sangat masa tu bila melihat kesakitan yang mereka alami sangat teruk. Bilamana kita yang masih sihat ini tidak mensyukuri nikmat sihat yang boleh jua ditarik bila-bila masa.

 

Berbalik pada cerita patah tulang akibat kemalangan ini, ada seorang makcik yang berada disebelah katil ibu Jida yang mana dia telah dilanggar oleh kereta yang hendak mengundur. Makcik itu hanyalah seorang pejalan kaki, namun entah bagaimana pemandu kereta tersebut tidak nampak makcik dibelakangnya. Apabila kereta mengundur, terkenalah pada makcik itu dan oleh kerana impaknya agak kuat memang makcik tersebut mengalami patah tulang.

Begitulah semua, apa yang Jida nak bagitau ialah walau dimana kita berada, keselamatan diri perlu diberi perhatian.  Pernah sekali Jida tertengok satu video yang viral iaitu seorang pemandu motosikal bersama pembonceng yang berhenti di trafik light merah. Apa yang menakutkan di dalam video itu ialah dia berhenti di depan lori yang besar. Kalau diikutkan, tempat yang dia berhenti itu adalah blind spot lori dan sangat membahayakan. Dan seperti dijangka, sebaik sahaja lampu isyarat bertukar hijau, lori yang berada di belakang motor tersebut terus bergerak dan melanggar si penunggang motosikal. Aduh, tidak tahulah bagaimana nasib si penunggang motor tersebut bila kejadian itu berlaku kerana video yang ditunjukkan cuma sampai disitu sahaja.

Aduh, terpanjang la pula mukadimah entri kali ni. Hehe. Walaupun apapun, sekiranya anda kini berada di dalam situasi tersebut, mengalami tulang patah akibat eksiden tidak kira samaada disebabkan kemalangan jalan raya ataupun terjatuh atas objek keras, anda kini mempunyai ikhtiar tambahan di samping berjumpa dengan doktor di hospital.

tulang patah akibat kemalangan

Ikhtiar Untuk Mempercepatkan Penyembuhan Tulang Patah

Dari pengalaman yang lalu, doktor akan memantau perkembangan tulang yang patah melalui x ray. Jadi, dari situlah beliau boleh mengetahui samaada tulang patah kita ini semakin baik atau tidak. Kalau tiada perkembangan dari sebelumnya tentu sahaja kita pun susah nak bergerak. Dengan kaki berbalut dan pergerakan yang terhad, semuanya jadi sukar.

tulang patah
Contoh X Ray Patah Tulang Bahagian Tangan

Dek kerana itulah, bagi anda yang mengalami masalah tulang patah, adalah sangat dicadangkan untuk mengambil suplemen yang Jida senaraikan di bawah ini.

Set Tulang Patah terdiri daripada beberapa produk seperti  Vivix, Ostematrix, Omega GuardESP dan Vitamin C adalah sangat penting dalam membekalkan nutrisi yang diperlukan dan sangat membantu proses penyembuhan, pembinaan tulang dan menguatkan imun pesakit bagi mengelakkan jangkitan di bahagian patah.

Kelebihan Pengambilan Set Premium Patah Tulang

Set Tulang Patah Shaklee_0

1. Ostematrix

Lengkap dengan Kalsium, Magnesium, Vitamin D, Boron, Manganese, Kopper dan Zinc bagi mempercepatkan lagi baik pulih tulang.

Kalsium dan magnesium berfungsi untuk mengekalkan kesihatan tulang dan memperkuatkan tulang.

Manakala Vitamin D penting untuk menyerap kalsium secara optimum ke daaam darah dan tulang. Tanpa vitamin D yang cukup, kalsium tidak dapat diserap sepenuhnya dan ini akan merencatkan proses penyembuhan.

Zinc yang terdapat didalam Ostematrix pula membantu untuk membaiki luka.

2. ESP

Protein diperlukan untuk pertumbuhan sel-sel baru bagi menggantikan sel tulang yang telah patah ataupun rosak. Tanpa protein berkualiti yang cukup, proses pertumbuhan tulang akan jadi lambat dan tulang yang dihasilkan mungkin tidak kuat.

3. Omega Guard

Mengandungi Minyak Ikan Omega 3 dan bertindak sebagai minyak pelincir untuk menjaga pergerakkan sendi agar lebih lancar.

Selain itu Omega Guard juga membantu mencegah dagradasi tulang rawan pada sendi dan memulihara sendi yang tercedera kerana patah.

4.  Vitamin C

Membantu melegakan keradangan, mempercepatkan proses penyembuhan tulang yang tercedera. Vitamin C diketahui sangat penting untuk proses penghasilan kolagen dalam badan. Kolagen adalah sangat penting untuk tulang yang sihat.

5.  Vivix

Antioksidan yang akan membaiki tubuh badan sehingga ke peringkat sel DNA. Jika DNA kita sihat, maka keselurahan badan kita juga akan sihat. Tambahan pula badan kita sering terdedah dengan radikal bebas.

Vivix akan bertindak untuk menghalang daripada radikal bebas ini terus merosakkan lagi sel dalam badan kita.

Dengan adanya Resveratrol dan Polifenol didalam Vivix ia akan bertindak dengan lebih berkesan lagi.

Testimoni 1: Peha patah, ikhtiar dengan Vivix dan Pil Kalsium

Testimoni vivix patah

Asma gune vivix ni dah 3 bulan, start balik dari hospital, mkn  vivix dan kalsium. Alhamdulillah, ambik masa 2 bulan juga, untuk tulang peha yg pth tu dah nampak perubahan, tulang dah tumbuh dan sikit lg utk cantum, amek masa juge, memang ada perubahan.

Setiap kali gi xray, ada dua cara xray, dari dpn, dari tepi, biasanya kalau dari tepi, makin kabur gambar xray, makin baik tulang, maksudnya tulang da tumbuh, dalam proses untuk baik, dktr ada tanya ada mkn supplemen lain ke, sy ckp ada vivix. Ok vivix tu serasi, teruskan makan. Sbb biasanya patah tulang paha ni ambik masa tulang nak tumbuh.. Ni doktor dah bagi jejakkan kaki 50% ke atas lantai, jalan guna tongkat, jejak kaki ke lantai..

Testimoni 2

Alhamdulillah, asbab pengambilan suplemen, tempoh penyembuhan menjadi lebih cepat. Oleh itu, sekiranya anda juga mengalami masalah tulang patah, jangan ragu-ragu untuk berikhtiar dengan Set Patah Tulang. InshaAllah, dengan usaha anda itu, dapat membantu anda juga agar sihat seperti biasa.

Sebarang pertanyaan atau order bolehlah dibuat dengan menghubungi nombor Jida dibawah ini.

* RUZIDAH *

013-6691930

 [ ID : 933174 ]

>>Terus ke Whatsapp 

Jemput Like Page Saya || Kedai Vitamin Banting-Dengkil-Sepang

Kawasan COD : Kg. Bukit Changgang, Kg. Labohan Dagang, Olak Lempit, Pekan Banting, Langat Murni, Masjid KLIA & Dengkil

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

(Visited 63 times, 2 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi! Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida. Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
Info/Order/Pertanyaan? Sila Klik Sini
error: Content is protected !!