ESP Makanan Indeks Glisemik Rendah, Disyorkan Untuk Pesakit Kencing Manis

Apabila anda atau ibu bapa anda ada kencing manis, perkara penting yang perlu diambil tahu ialah mengenai pemakanan. Makanan yang yang mengandungi indeks glisemik yang tinggi adalah tidak elok untuk kesihatan seorang penghidap kencing manis.

Apa itu Indeks Glisemik ?

Indeks Glisemik atau Glycemic Index (GI) adalah merupakan kadar pertukaran sesuatu makanan kepada glukos. Makanan dengan GI yang rendah lebih baik kerana ia tidak menyebabkan glukos dalam badan naik mendadak.

ESP adalah merupakan salah satu diantara contoh makanan yang mempunyai indeks glisemik yang rendah. Maksudnya ia ditukar kepada glukos dan tenaga secara perlahan-lahan, bukan sekaligus.

ESP Glisemik rendahPerasan tak, kalau kita sarapan roti canai atau nasi lemak banyak-banyak sekalipun, lepas 2-3jam dah lapar balik dah. Sebabnya, roti canai dan nasi lemak ni tinggi GI. Cepat kenyang tapi pun cepat lapar sebab tenaga ditukar sekaligus. Makanan tinggi GI macam ni juga tak bagus untuk pesakit kencing manis, sebab ia buat kandungan gula dalam badan mereka tak stabil.

Tapi ESP ni low GI. Kalau makan pagi-pagi tu kadang tengah hari pun masih rasa kenyang lagi. Bila kita masih rasa kenyang, kurang lah rasa asyik nak makan je tuh. Bila boleh kurangkan kalori, ia bantu kita kuruskan badan. Best ke tak ?

Juga sebab ESP ni rendah GI, ia bagus untuk pesakit diabetes atau kencing manis. ESP membantu stabilkan paras gula dalam badan mereka.

Nampak bukan kebaikan ESP? Jom dapatkan ESP bulan ni daripada Jida. ESP membuatkan anda rase segar dan bertenaga. Ikuti testimoni pengguna ESP.

Testimoni 1 : Dah kurang makan nasi

testimoni esp low glisemik-ruzidah

Testimoni 2 : Dapat Tahan Lapar

testimoni esp low glisemik

Alhamdulillah, kedua-duanya memberi feedback yang positif. Kalau begini, bukan sahaja orang yang ada kencing manis sesuai untuk ambil ESP, malahan orang yang sedang berdiet, nak turunkan berat badan dan sedang mengganti puasa juga sangat disyorkan mengambil ESP. Bukan sahaja sedap, malah berkhasiat juga.

Jika anda ingin menghadiahkan sebekas ESP untuk ibu bapa anda dan menjadikan hari-hari tua mereka lebih bermakna, sudah tiba masanya untuk anda menghubungi Jida di 013-6691930. Jangan sampai tahap kesihatan mereka menjadi semakin teruk pula. Menyesal kemudian tiada gunanya.

Untuk pembelian secara online, boleh klik sini ya!

Order-Sekarang-300x63

Berkongsi Kebaikan Untuk Semua.

Ruzidah Abdullah [013-6691930]

Jemput Like Page Saya || Kedai Vitamin Banting-Dengkil-Sepang

(Visited 282 times, 12 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!