Kayap Cepat Kering Setelah Amalkan Vivix

Penyakit kayap atau dalam bahasa Inggerisnya ‘shingles’ adalah penyakit yang disebabkan oleh sejenis virus dikenali sebagai Virus Varicella Zoster (VZV) .

Kayap bukannya jangkitan tapi sebenarnya adalah pengaktifan semula virus berkenaan dalam badan. Ia ada dalam badan kita waktu kecil dulu bila kita kena chicken pox. Tapi virus itu tak hilang. Dia sembunyi dalam badan kita, macam main sorok-sorok. Bila imunisasi badan lemah, maka dia pun terus keluar dan serang sistem saraf kita.

kayap sakit

Petanda awal serangan Kayap ni bermula dengan sakit, panas dan kebas-kebas di bahagian urat saraf yang terlibat diikuti dengan demam, sakit kepala dan keletihan. Keadaan ini akan berlarutan dalam 3 hingga 5 hari.

Dalam 1 hingga 2 hari akan timbul tompok-tompok kemerah-merahan pada urat saraf yang terlibat dan dalam beberapa hari timbul gelembung-gelembung air kecil berwarna kuning. Gelembung-gelembung itu akan menjadi kering dan akhirnya akan jatuh dengan sendirinya dalam beberapa hari sehingga ke minggu bergantung kepada sistem imun badan.

Kayap boleh bertambah teruk jika terdapat jangkitan kuman atau merebak ke bahagian lain. Ini terjadi sekiranya sistem imun pesakit terlalu lemah dan menyebabkan kayap sukar untuk sembuh.

Sekiranya kayap menyerang bahagian muka pula, ia boleh menyebabkan komplikasi kepada mata yang boleh menyebabkan buta dan facial palsy (paralisis di bahagian otot-otot muka). Ada juga kes kayap yang boleh menyebabkan karadangan organ dalaman termasuk jantung, otak, paru-paru dan usus.

Masa Jida kecil-kecil dulu, arwah nenek pernah memberitahu yang kayap ni ada bermacam jenis. Dan yang paling merbahaya sekali adalah kayap ular. Katanya kayap ular ni sejenis kayap yang merebak secara menjalar atau melilit. Bila kayapnya dah habis menjalar sekeliling, mautlah menanti. Wah, takut betul bila dengar cerita nenek waktu itu.

Rawatan Kayap Menggunakan Supplemen Semulajadi Yang Selamat

Rawatan menggunakan supplemen semulajadi ini adalah usaha untuk menyembuhkan penyakit ini dan menghalangnya dari menyerang semula dalam jangka masa panjang.

Dalam Shaklee, suplemen yang boleh membantu untuk tujuan ini adalah Vivix. Jom lihat kelebihan dan manfaatnya secara ringkas.

cara minum vivix
vivix

Vivix adalah suplemen tinggi antioksidan dan mengandungi resveratrol yang 13 kali ganda lebih baik daripada resveratrol biasa.

Apa itu resveratrol?

Resveratrol adalah komponen utama dalam Vivix. Vivix ni bukan sahaja terbukti boleh repair sel-sel badan, DNA, tapi repair otak dan metabolisme juga.

Jangan tunggu kita sakit baru mengambil makanan tambahan, tetapi amalkan lah ianya sedari kita sihat. Agar tubuh badan kita semakin sihat dan jauh daripada pelbagai serangan radikal bebas dan jangkitan penyakit.

Di bawah ini adalah merupakan testimoni pengguna yang pernah menghidap kayap. Mereka telah berkongsi dengan kita pengalaman mereka dan apa yang mereka buat untuk mengatasinya. Jemput baca disini ya.

Testimoni 1 : Kayap Cepat Surut & Kering Selepas Mengambil Vivix.

testimoni kayap vivix

Alhamdulillah dah surut dan kering.

Suka dia siap ucapkan terima kasih belikan vivix.

Testimoni 2 :

testimoni vivix untuk kayap

Salam semua di SGL..saya nak share testimoni vivix sy boleh? Actually saya beli vivix ni untuk mama sayq yang kena pnyakit kayap kat belakang badan..Alhamdulillah..kayapnya sembuh. Tapi untuk pesakit kayap, walaupun luka kayap tu dah sembuh tapi serangan kat saraf tu masih berterusan. Mama selalu rasa kat tempat bekas luka tu & bahagian blkg dekat pinggang macam disebat-sebat sakitnya. Doc cakap memang normal macam tu sebab kayap serang urat saraf & membuatkan urat saraf rasa tertarik gitu..
So saya try belikan vivix untuk mama & Alhamdulillah syukur sangat2 dengan kuasa Allah, mama dah tak rasa sakit macqm biasa lagi lepas minum vivix..lega & senang hati bila tengok mama cergas macam biasa.. :))

Apabila dilanda kayap, pedihnya hanya yang alaminya yang fahami. Kalau boleh, nak terus hilang hari ini jugak kan. Cadangan Jida, ikhtiarlah dengan Vivix, tonik 1001 guna dan banyak khasiatnya.

Sekiranya anda masih lagi ragu- ragu dan ingin mengetahui lebih lanjut, jangan segan-segan untuk menghubungi Jida segera di talian 0136691930.

Berkongsi Kebaikan Untuk Semua

Pengedar Vitamin Anda
Ruzidah Abdullah (SID : 933174)
013-6691930

(Visited 141 times, 7 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!