Kelebihan Alfalfa – Mengatasi Masalah Keputihan Gatal dan Berbau

Masalah keputihan boleh terjadi kepada mana-mana wanita samaada yang sudah berkahwin atau tidak. Malah, remaja seawal 14 tahun pun ada juga mengalaminya.  Kadang-kadang mereka membiarkan sahaja masalah ini tanpa mencari cara untuk mengatasinya kerana merasa sangat malu untuk memberitahu pada orang lain mengenai masalah yang dihadapi.

Apakah itu keputihan?

Di kalangan pakar perubatan, keputihan dikenali dengan istilah Leucorrhoea atau Fluor Albus. keputihan sebenarnya adalah cairan yang keluar dari vagina. Dalam bahasa mudah terdapat dua jenis keputihan iaitu normal dan abnormal (jangkitan mikroorganisma).

Keputihan yang normal

Dalam keadaan normal, lendiran yang keluar adalah bening, tidak berwarna, tidak berbau dan tidak gatal. Keputihan normal ini juga boleh dijadikan ukuran paras kesuburan. Sekiranya lendiran putih bening ini yang beranggaran 20cm,ianya menandakan waktu yang sangat subur bagi seseorang wanita. Lendiran ini juga dikenali dengan nama ovulasi.

Keputihan yang abnormal

Merupakan lendiran yang keluar seperti susu basi, likat dan liat berwarna kekuningan atau kadang-kadang seperti gumpalan keju (cheessy) yang boleh menimbulkan rasa gatal. Sekiranya agak parah, cairan ini boleh berwarna keabuan sehingga kehijauan dan berbau hanyir serta busuk.

Punca keputihan abnormal

Ada beberapa sebab berlakunya keputihan abnormal.

Antaranya ialah:

1. Ketika terlalu letih.

2. Berada dalam situasi yang sangat tertekan.

3. Jangkitan.

Bagaimana Nak Atasi Keputihan?

Jida sarankan anda ambil alfalfa. Alfalfa ini adalah sejenis herba dan ia dikenali sebagai raja segala tumbuhan. Alfalfa sangat diyakini oleh ramai orang yang sudah mencuba seperti mana testimoni pengguna Alfalfa di bawah.

alfalfa_complex

Alfalfa boleh dimakan begitu sahaja dengan air masak ataupun boleh direndam dengan air panas dan jadikan sebagai minuman herba.

Ia kaya dengan klorofil dan nutrien yang insyaAllah anda boleh tengok sendiri hasilnya. Apa salah mencuba kan?

Semua golongan boleh mengambil alfalfa ini kecuali pesakit SLE ataupun LUPUS. Sakit SLE adalah apabila antibodi badan menyerang diri sendiri, jadi elakkan mengambil alfalfa.

alfalfa_keputihan

Testimoni : Saya memang mengalami masalah keputihan semenjak dari bangku sekolah menengah lagi. Akibat daripada tak alert tentang kebersihan bahagian tu. Zaman sekolah belum pandai nak pakai pantyliner ke hape. Bila meningkat dewasa, saya perhatikan keputihan saya makin teruk tapi tak berani nak pegi klinik. Segan. Dengar2 doktor akan masukkan ubat dalam kita punya tu. Lagilah takut. Terbiarlalah sampailah saya berkahwin dan hamil anak sulung. Semasa hamil, keputihan saya agak teruk juga. Berbau dan berketul2. Malu dengan suami. Mujur suami jenis yang memahami. Suami suruh saya pergi check. Doktor bagi ubat yang masuk kita punya tu. Malangnya tak lama lepas tu keputihan saya datang balik. Sedih. Giveup. Lepas tu  langsung saya  tak makan/pakai apa-apa produk pun  sampailah saya mencuba set B yang ada mengandungi Alfalfa. Saya dimaklumkan alfalfa boleh mengurangkan keputihan.. Alhamdulillah setelah saya mencuba set trial yang untuk sebulan tu, keputihan saya dah takde! Serius!!! Selalunya kalau saya pakai pantyliner daripada pagi, tengahari mesti dah penuh dengan kesan keputihan tu tapi kali ni dari pagi sampai petang, pantyliner saya bersih! Ya Allah rasa macam tak percaya. Saya tunjuk dengan suami, suami senyum je.. Kalau dulu nak tidur pun saya terpaksa pakai pantyliner, sekarang tak perlu lagi. Alhamdulillah… Tak sia-sia saya mencuba. Saya tak malu nak berkongsi  kegembiraan dengan semua orang. Dulu ader.. sekarang tidak lagi…Hehe.Terima Kasih Shaklee.:-)

Syukur. Alhamdulillah. Asbab mengambil Alfalfa akhirnya puan ini berjaya bebas dari masalah keputihan yang telah dialaminya bertahun-tahun.

Sekiranya anda juga mengalami masalah yang sama, jangan segan-segan untuk menghubungi Jida di talian 013-6691930. Lagi cepat anda bertindak, lagi cepat anda dapat melihat kesannya. Jangan tunggu-tunggu lagi. Hubungi sekarang!

Untuk membuat pembelian secara online , sila klik sini ya!

order-now-esell

Berkongsi Kebaikan Untuk Semua.

Ruzidah Abdullah [013-6691930]

Jemput Like Page Saya || Kedai Vitamin Banting-Dengkil-Sepang

(Visited 135 times, 3 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!