Krim Pelindung Matahari Untuk Muka

Pernah dengar tak orang cakap, berjemur pada matahari pagi boleh dapat vitamin. Ya, pendedahan pada cahaya matahari dalam kadar yang rendah adalah baik, contohnya untuk penghasilan vitamin D oleh sel-sel kulit kita, tetapi pendedahan berlebihan akan menyebabkan kesan-kesan buruk yang ketara.

Cahaya matahari yang terik boleh menghasilkan sinar UV(ultra violet) di mana ia merupakan salah satu bentuk sinar yang menembusi atmosfera dan masuk ke bumi. Sinar UV ini walaupun tak dapat dilihat dengan mata kasar, tetapi boleh dirasai oleh tubuh kita. Ia merupakan sinar yang paling banyak memberi kesan radiasi dan boleh merosakkan sel kulit dengan menembusi lapisan dermis kulit kita.

krim pelindung matahari

Nampak tak dalam gambar ni ada dua jenis UV yang boleh sampai pada kulit dan menyebabkan masalah kulit muka iaitu UVA dan UVB. Haa, anda rasa apa perbezaan diantara sinar UVA dan UVB?

Perbezaan UVA dan UVB

UVA mampu sampai ke lapisan kulit yang dalam iaitu dermis. Kalau tiada perlindungan, kolagen dan elastin yang ada dalam lapisan kulit akan termusnah. UVA juga antara penyebab kulit berkedut dan nampak tua.

UVB pula menyebabkan kerosakan pada dasar kulit dan lapisan epidermis. Uvb lah yang menyebabkan sunburn bila kita terdedah terlalu lama di bawah cahaya matahari.

Dua-dua pun bahaya. UVB menyebabkan kerosakan yang mudah dilihat tapi UVA juga bahaya sebab dia mempercepatkan sistem penuaan kulit. Kiranya, pendedahan kepada UVA dan UVB terlampau lama meningkatkan risiko kanser kulit.

Oleh itu, penggunaan sunblocker atau pelindung cahaya matahari adalah sangat digalakkan sekiranya anda berada di bawah terik mentari.

Malahan, walaupun anda tidak keluar dan cuma duduk kat umah, pakailah sunblock juga. Sebabnya bahang panas dari tempat masak kita tu pun boleh buat jeragat hinggap. Bila ada jeragat ni, muka yang muda pun nampak tua. Seram aih!

Krim Pelindung Matahari Yang Perlu Anda Guna Setiap Hari.

krim pelindung matahari youth

Lindungi kulit kita daripada sinaran matahari dengan pelindung matahari berspektrum luas SPF 50 UVA/UVB.

Kelebihan AGE DEFENSE MOISTURIZER – SPF 50

✅ Mengandungi vitamin dan botani bernutrien
✅ Melembapkan kulit
✅ Menambahbaikkan penampilan kulit anda secara menyeluruh

Broad spectrum SPF merujuk kepada perlindungan dari sinaran UVA dan sinaran UVB. Walaupon krim tinggi SPF, tapi kalau ia bukan broad spectrum, anda takkan dilindungi dari sinaran UVA.

Krim SPF yang biasa halang dari sinaran UVB saja tau.  So, pilihlah sunscreen yang tulis Broad Spectrum Sunscreen

Cara menggunakannya :

1. Sapu 15 minit sebelum keluar dari rumah
2. Boleh diulang pakai setiap 2 jam
3. Hadkan pendedahan matahari dari jam 10pagi – 2 petang.

Mulai sekarang, jangan lupa sapu krim pelindung matahari sebelum keluar dari rumah. Kalau belum ada, cepat-cepat order dengan Jida. Jangan menyesal pula nanti bila kulit dah penuh jeragat. Bukan senang nak hilangkan tu. Jenuh..

Jadi, jangan buang masa, hubungi nombor yang tertera di bawah ini.

* RUZIDAH *

013-6691930

 [ ID : 933174 ]

>>Terus ke Whatsapp Klik Sini >> 

Jemput Like Page Saya || Kedai Vitamin Banting-Dengkil-Sepang

Kawasan COD : Kg. Bukit Changgang, Kg. Labohan Dagang, Olak Lempit, Pekan Banting, Langat Murni, Masjid KLIA & Dengkil

(Visited 68 times, 2 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi! Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida. Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
Info/Order/Pertanyaan? Sila Klik Sini
error: Content is protected !!