Langkah Pencegahan Penyakit Gout , Elak Kesakitan Menyerang

Gout kini merupakan satu penyakit yang semakin banyak menyerang rakyat Malaysia. Dikalangan rakan sekerja saya sendiri, penyakit ini sudah menular dengan rancak dan paling ramai yang menghidapinya ialah kalangan lelaki berusia lebih 40an. Namun ada antara kes gout juga menyerang lelaki berusia awal 30an. Jadi, semua orang mesti mengambi langkah berjaga-jaga ya sebelum terkena.

Apa itu GOUT ?

Gout adalah sejenis penyakit sendi yang disebabkan oleh hablur-hablur asid urik pada sendi. Ia disebabkan oleh paras asid urik yang tinggi dalam badan. Asid urik merupakan hasil lebihan sel-sel mati yang terdapat pada hati dan lebihan asid amino akibat pengambilan protein yang tinggi.

Untuk sistem badan yang normal, asid urik sepatutnya boleh dikeluarkan melalui urin dan najis. Masalah timbul apabila asid urik tidak mampu dikeluarkan dan akhirnya semakin meninggi dalam badan sehingga membentuk hablur kristal pada bahagian sendi (rujuk gambar di bawah) . Paling menakutkan sekiranya tidak dirawat, ia boleh menyebabkan kehadiran kristal atau batu dalam buah pinggang. Maka terjadilah kegagalan fungsi buah pinggang atau pun lebih dikenali sebagai sakit buah pinggang.

acid-urik-goutSiapa yang berisiko untuk mendapat GOUT?
Potensi anda untuk mendapat penyakit gout adalah lebih tinggi jika anda mempunyai berat badan berlebihan , minum terlalu banyak alkohol, atau makan terlalu banyak daging dan ikan yang tinggi bahan kimia yang dipanggil purin . Sesetengah ubat-ubatan, seperti pil air ( diuretik ), juga boleh menyebabkan gout.

Langkah-langkah Pencegahan (Sumber)

sakit gout
1- Rehatkan sendi semasa serangan gout.
2- Ubat-ubatan anti-radang berkesan untuk mengurangkan sakit dan keradangan sendi. Walaupun ia boleh mendatangkan kesan sampingan seperti sakit perut. Jika digunakan dalam jangka masa yang singkat, kesan sampingan jarang berlaku.
3- Ubatan lain seperti colchicine juga boleh diambil. Walaupun ia amat berkesan, ia boleh menyebabkan loya, muntah dan cirit-birit (Peringatan: Colchicine hanya boleh diambil melalui preskripsi doktor)
4- Steroid (Peringatan: Steroid hanya boleh diambil melalui preskripsi doktor). Lazimnya cecair steroid disuntik terus ke sendi yang radang. Pil steroid boleh diambil dalam jangka masa yang pendek jika penghidap tidak boleh mengambil ubat-ubatan yang lain. Walaubagaimanapun, ianya tidak boleh diambil berpanjangan.
5- Sentiasa peka terhadap tanda-tanda awal serangan. Jika rawatan dimulakan awal, penyakit ini tidak akan melarat.
6- Menjaga berat badan – kegemukan boleh mengganggu keupayaan badan untuk mengeluarkan asid urik yang berlebihan
7- Mengelakkan minuman keras.
8-Pemakanan – elakkan pengambilan makanan yang mengandungi purin yang tinggi. Sesetengah daging binatang, makanan laut, kekacang mengandungi purin yang tinggi.
9- Ubah cara hidup anda untuk memastikan paras asid urik yang normal. Amalkan cara hidup sihat untuk mengelak dari menghidap penyakit-penyakit yang berhubungkait dengan gout
10- Apabila mengambil Allopurinol, ianya perlu diambil secara berterusan. Jangan mengubah atau menghentikan dos Allopurinol semasa serangan gout.
11- Minum banyak air.

Penawar Gout dengan Vivix
Sekarang, mari kita kaji bagaimana Vivix dapat membantu mengurangkan rasa sakit gout ini.

testimoni GoutDi dalam satu penemuan utama, kajian klinikal terkini menunjukkan ramuan aktif Vivix berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan pada tahap selular.

Seperti yang kita sedia maklum, Vivix bertindak melalui 4 cara iaitu :

  1. Memperbaiki DNA
  2. Mengurangkan inflamasi
  3. Meningkatkan penghasilan tenaga
  4. Mengelakkan pengumpulan protein AGE (Advanced Glycation End Product)

Jadi, pertama sekali, Vivix telah memperbaiki kesemua kerosakan pada sel darah dengan menstabilkan kandungan asid urik ke tahap yang normal.

Setelah itu, ia juga memperbaiki sel-sel yang telah membangkak dan sakit itu supaya kembali kepada sel yang sihat.

Vivix jugak mengelakkan pengumpulan protein-protein hasil pengikatan gula dan protein berlebihan dalam badan yang mengundang kepada penyakit-penyakit kronik di dalam badan seperti diabetes, alzheimer dan penyakit salur darah.

Bezanya Vivix dengan supplement yang lain, adalah, Vivix bertindak dari dalam DNA lagi, iaitu unit terkecil di dalam sel manusia yang mengandungi maklumat genetik kita!

Menakjubkan, bukan? Itulah keistimewaan Vivix!

Malah, sudah ramai yang telah mencuba dan mendapat manfaat daripada mengamalkannya.

TESTIMONI 1 : Menderita Gout Berpuluh Tahun, Akhirnya sembuh.

testimoni Gout_ayahZarith Sofia : Ayah menderita gout berpuluh tahun. Pain killer dan ubat gout peneman setiap hari. Salah makan sikit je mesti gout datang. Jalan sampai memapah dinding.

Tapi sejak amalkan Vivix satu sudu kecil setiap hari, Alhamdulillah takde lagi gout menjengah. Yang bestnya, boleh tinggalkan dah ubat gout dan painkiller yang dah bertahun ambik tu. Dan ayah dah boleh makan makanan kegemaran semula! Syukur Alhamdulillah.

TESTIMONI 2 : Tidak perlukan tongkat lagi ketika berjalan.

testimoni Gout_tak_bertongkatKhadeejah Hasmad : Sebelum apak ke Jepun, saya supplykan apak saya dengan berbotol-botol Vivix. Kesianlah tengok, asyik bertongkat  aje bila nak berjalan. Tapi , Alhamdulilah lepas amalkan pagi dan malam, tengok ha, sakan tak apak ai. Tongkat pun langsung tak bawak tau. Tiap hari minimun jalan kaki 15 minit. Vivix ni pulak, cuba tengok, cara mana serasi dengan kita.

Macam apak saya, kalau simpan dalam fridge, minum Vivix sejuk, nanti batuk datang. Tapi kalau simpan kat luar, minum Vivix suhu biasa je, Alhamdulilah its getting better.

(Sumber)

Harga Vivix Shaklee:

Bersesuaian dengan kesannya yang memberi pelbagai manfaat selepas pengambilan, harga Vivix Shaklee adalah RM475 sebotol. Jika hendak dibandingkan dengan kos rawatan berulang alik ke hospital, rasanya mungkin belanja yang perlu dikeluarkan untuk mendapatkan Vivix jauh lebih berbaloi.

Tapi, kalau nak dapat harga lebih murah, korang bolehlah pertimbangkan untuk join ahli Shaklee. Jangan risau, ahli tak semestinya kena menjual, join untuk makan sendiri pun dah cukup berbaloi, dapat nikmati harga ahli yang jauh lebih murah dan dapat consultation seumur hidup daripada saya.

Istimewa untuk bulan ini, Shaklee bagi best price untuk Vivix. Dengan pembelian 2 botol Vivix, anda akan dapat :-

  1. FREE Membership
  2. FREE Postage
  3. Cash Back/ Bonus yang akan dibayar bulan berikutnya.
  4. Diskaun 5% untuk pembelian 2 Botol ( YES Twin Pack)

Jika anda rasa anda kerap kena gout dan sedang mencari-cari penawar yang boleh mengatasi gout anda dengan berkesan, sudah tiba masanya untuk anda menghubungi Jida di 013-6691930. Jangan pula dah terbaring sampai tidak boleh bangun baru nak cari penawar. Takut menyesal pula nanti.

Untuk pembelian secara online, boleh klik sini ya!

order-now-esellBerkongsi Kebaikan Untuk Semua.

Ruzidah Abdullah [013-6691930]

Jemput Like Page Saya || Kedai Vitamin Banting-Dengkil-Sepang

(Visited 228 times, 2 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!