Manfaat Vitamin C Shaklee Untuk Kulit, Harga Mampu Milik

Sebut sahaja Vitamin C, maka kita akan terbayangkan kulit cantik, cerah dan bersih. Suka kan kalau tengok orang yang cantik. Lumrahnya begitulah. Kita suka pada yang elok dan sedap mata memandang.

Malahan, dapat juga pakej kesihatan yang lebih baik bila diamalkan secara konsisten setiap hari. Kalau ambil Vitamin C Shaklee, ambil sebiji sehari pun sudah mencukupi untuk menampakkan kesannya pada anda.

Pengalaman sendiri ambil Vitamin C.

Jida sendiri start amalkan Vitamin C ni selepas lahirkan anak kedua. Dalam tempoh berpantang tu,  memang ada telan Vitamin C ni dengan vitamin-vitamin(Set Berpantang) yang lain. Bila dah start kerja selepas 2 bulan bercuti maternity leave, ramai pulak yang menegur kulit ahkak lebih berseri dan cerah (kembang jap ahkak, dik).

vitamin c shaklee

Kelebihan utama vitamin C Shaklee adalah ianya sudah diformulasi dalam bentuk ‘sustained release’. Ini bermaksud kandungan vitamin C di dalam tablet ini ini akan dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat-peringkat. Ini kerana vitamin C merupakan vitamin larut air. Jika terdapat lebihan vitamin C dalam satu-satu masa, badan kita akan bertindak untuk mengeluarkan lebihan ini melalui air kencing. Jadi, dengan formulasi ‘sustained release’ ini, kandungan vitamin C dalam badan dapat dikekalkan secara berterusan.

Selain itu, sebiji Vitamin C ini juga mampu membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dengan kulitnya. Sudah pasti kita tidak mampu untuk memakan buah limau sebanyak ini setiap hari, kan? Vitamin C Shaklee juga mengandungi bioflavonoids untuk meningkatkan keberkesanan vitamin C itu sendiri.

Kenapa anda perlukan Vitamin C?

  1. Tubuh kita tidak dapat menghasilkan vitamin C dengan sendiri. Vitamin C dalam badan boleh hilang semasa melakukan aktiviti harian.
  2. Vitamin C dalam badan akan juga akan menyusut apabila kita berada dalam keadaan tertekan (stress). Bayangkan berapa kali korang stress dekat pejabat atau kat rumah?
  3. Bagi perokok, kandungan vitamin C dalam badan mereka juga terjejas kerana 1 batang rokok mampu memusnahkan 50-100mg vitamin C dalam badan.
  4. Selain itu, sesiapa yang mengambil pil perancang dan ubat tahan sakit juga mengurangkan kandungan vitamin C dalam badan.

Pengambilan vitamin C Shaklee secara berterusan mampu memberikan kesan positif kepada badan kita, terutamanya dari segi kecantikan. Ini kerana ianya:

1. Membentuk Kolagen
Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.

2. Memperbaiki Simptom Pendarahan
Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3. Peningkatan Sistem Imun
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.

4. Memerangi Kanser
Ianya satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5. Mencantikkan Kulit
Pengambilan Vitamin C setiap hari membantu mencerahkan kulit, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

6. Memperbaiki Insomnia
Ia memperbaiki insomnia, stres, masalah berkaitan mental seperti keresahan.

7. Mengekalkan Kolesterol Sihat
Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Banyakkan kelebihan Vitamin C Shaklee ni? Sebotol ada 180 biji. Kalau ambil sebiji sehari, tahan 6 bulan. Harga tak sampai RM100 pun. Murah, berbaloi dan jimat kan?

Berminat nak dapatkan Bekalan Vitamin C Sustained Release yang pastinya Selamat dan Semulajadi ini, hubungi segera Jida di talian 013-6691930. Konsultasi percuma eksklusif untuk pelanggan Jida sahaja.

Berkongsi Kebaikan Untuk Semua.

* RUZIDAH *

013-6691930

 [ ID : 933174 ]

>>Terus ke Whatsapp 

Jemput Like Page Saya || Kedai Vitamin Banting-Dengkil-Sepang

Untuk pembelian Vitamin C Sustained Release menggunakan kad kredit/ kad debit, anda boleh menekan ikon dibawah ini.

Order-Sekarang-300x63

Kawasan COD : Kg. Bukit Changgang, Kg. Labohan Dagang, Olak Lempit, Pekan Banting, Langat Murni, Masjid KLIA & Dengkil

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

(Visited 5 times, 5 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!