Menu Sahur Ringkas 3 Minit, Mudah Dan Berkhasiat

Nak bersahur, tapi nak yang ringkas dan cepat cara penyediaannya. Mananya tak, kadang-kadang ada juga harinya yang kita terbabas tidur sampai tak sempat nak masak nasi dan lauk waktu sahur. So, apa nak buat kalau perkara macam ni berlaku?

Hmmm…kalau ikut perut Jida ni, mana tahan nak berpuasa sampai ke petang kalau tak bersahur. Maunya lembik dah macam apa dah nak tunggu waktu berbuka. Maka, solusi yang terbaik adalah dengan menyediakan sahur ringkas seperti ini.

Menu Sahur Ringkas 3 Minit (Pertama)

menu sahur ringkas 3 minit

Menu macam ni memang sangat mudah disediakan. Ambil blender, masukkan ESP, fresh milk, Collagen Powder, Kurma dan badam. Blender je semua, lepas tu taburkan chia seed. Done. Insha Allah boleh kenyang dan lebih kurang sama macam anda sahur dengan nasi.

Menu Sahur Ringkas 3 Minit (Kedua)menu sahur ringkas 3 minit

 

Cara yang kedua pun sama. Sediakan semua bahan-bahan seperti ESP, Fresh Milk, Kurma(buang biji), oat dan kismis. Lepas tu blend depa semua dan hidang. Lebih kurang 3 minit dah siap menu sahur anda. Walaupun ringkas tapi banyak khasiat dia.

Artikel Berkaitan : ESP Shaklee, Memberi Rasa Kenyang Lebih Lama, Tahan Lapar

Bukan sahaja ibu lambat bangun boleh buat, ibu menyusu dan ibu mengandung pun sesuai amalkan. Tak de lah lepas ni, baru azan zohor pun dah melepek tak bermaya. Insha Allah.

Semoga dengan perkongsian kali ini bermanfaat untuk anda dan dapat membantu anda menyediakan juadah sahur yang ringkas cepat.

Selamat Mencuba ya!

(Visited 127 times, 1 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

One thought on “Menu Sahur Ringkas 3 Minit, Mudah Dan Berkhasiat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!