Simptom Penyakit Gout Dan Cara Mengawalnya

Bagi yang pertama kali dengar mengenai penyakit gout ni mesti tak berapa tahu tentang simptom-simptom penyakit ini. Malahan ada yang endah tak endah je bila teman-teman berceritanya mengenainya. Yelah, masa tu kita masih sihat, jadinya hal-hal tersebut korang pandang remeh je kan.

Jangan macam tu korang. Penyakit gout ni boleh menyerang tak kira sesiapa tau. Dan biasanya golongan lelaki dewasa yang acap kali diserang penyakit ini.

Untuk info, penyakit gout ni boleh jadi kat mana-mana sendi di badan kita tapi paling kerap jadi di sendi ibu jari kaki. Kalau dah bengkak gout tu, bengkak betul. Merah, bersinar dan memang sakit sangat-sangat.

Bab makan pula. Aduh, memang banyak kena pantang makan. Tepuk dahi bila doktor bagi senarai makanan-makanan kena pantang.

Simptom-simptom Penyakit Gout

simptom simptom penyakit gout

1. Gout lazimnya menyerang ibu jari kaki.

2. Ibu jari kaki menjadi merah, panas, bengkak dan tersangat sakit.

3. Serangan selalunya berlaku secara tiba-tiba, kerap kali semalaman.

4. Sendi yang diserang menjadi bisa sehinggakan geseran dengan selimut pun begitu menyeksakan.

5. Sakit mungkin berlarutan berhari-hari, atau sekurang-kurangnya 1-2 minggu untuk reda jika tidak dirawat.

6. Sakit mungkin menyerang kembali selepas berminggu atau bulan.

7. Gout boleh menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari.

Mencegah Lebih Baik Dari Merawat.

Memang benar pernyataan itu, tapi sekiranya penyakitnya telah datang tanpa anda menyedari akan simptomnya, bagaimana pula?

Takkan nak tahan saja tanpa berbuat apa-apa? Sampai bila anda sanggup menanggung derita sakit gout sampai nak jalan pun terhencut-hencut dan adakalanya terpaksa berpapah pada dinding?

Ikhtiar yang boleh diamalkan Untuk Mencegah Gout

Selain daripada rawatan di klinik, anda juga boleh berikhtiar untuk mengatasi masalah ini dengan mengamalkan Vivix secara konsisten.

Bagaimana Vivix bertindak?

Untuk pengetahuan anda, Vivix bertindak melalui 4 cara iaitu :

  1. Memperbaiki DNA
  2. Mengurangkan inflamasi
  3. Meningkatkan penghasilan tenaga
  4. Mengelakkan pengumpulan protein AGE (Advanced Glycation End Product)

Jadi, pertama sekali, Vivix  akan memperbaiki kesemua kerosakan pada sel darah dengan menstabilkan kandungan asid urik ke tahap yang normal.

Setelah itu, ia juga memperbaiki sel-sel yang telah membengkak dan sakit itu supaya kembali kepada sel yang sihat.

Fungsi lain, Vivix juga berperanan mengelakkan pengumpulan protein-protein hasil pengikatan gula dan protein berlebihan dalam badan yang mengundang kepada penyakit-penyakit kronik di dalam badan seperti diabetes, alzheimer dan penyakit salur darah.

Bezanya Vivix dengan supplement yang lain, adalah, Vivix bertindak dari dalam DNA lagi, iaitu unit terkecil di dalam sel manusia yang mengandungi maklumat genetik kita!

Menakjubkan, bukan? Itulah keistimewaan Vivix!

Malah, sudah ramai yang telah mencuba dan mendapat manfaat daripada mengamalkannya.

Dan hari ini Jida nak berkongsi testimoni-testimoni dari pengguna Vivix yang juga ada masalah gout.

TESTIMONI 1 : Bisa Di Kaki Dah Tiada.

testimoni vivix gout4-01

TESTIMONI 2 : Dah Boleh Berjalan Seperti Biasa, Bengkak Dah Semakin Surut.

testimoni vivix gout4-01

Alhamdulillah, kedua-duanya telah mendapat kesan yang baik daripada penggunaan Vivix. Oleh kerana itu jugalah Jida sangat mengesyorkan Vivix sekiranya anda ada masalah gout.

Mulakanlah rutin menjaga kesihatan diri. Pencegahan awal boleh mengelakkan penyakit gout menjadi semakin teruk. Lagipun, dah ramai pengguna yang mendapat kebaikan daripadanya.

Jemput baca entri terdahulu  : Langkah Pencegahan Penyakit Gout, Elak Kesakitan Menyerang  dan juga, testimoni  : Makanan Yang Perlu Di Elak Untuk Mencegah Gout

Harga Vivix Shaklee:

Bersesuaian dengan kesannya yang memberi pelbagai manfaat selepas pengambilan, harga Vivix Shaklee adalah RM475 sebotol. Jika hendak dibandingkan dengan kos anda melabur dengan berulang-alik untuk mendapatkan rawatan di klinik, rasanya mungkin belanja yang perlu dikeluarkan untuk mendapatkan Vivix jauh lebih berbaloi. Sebabnya, bukan setakat dapat membantu mengatasi masalah gout , malah tahap kesihatan juga inshaallah lebih baik.

Tapi, kalau nak dapat harga lebih murah, anda bolehlah pertimbangkan untuk join ahli Shaklee. Jangan risau, ahli tak semestinya kena menjual, join untuk makan sendiri pun dah cukup berbaloi, dapat nikmati harga ahli yang jauh lebih murah dan dapat consultation seumur hidup daripada saya.

Istimewa untuk bulan ini, Shaklee bagi best price untuk Vivix. Dengan pembelian 2 botol Vivix, anda akan dapat :-

  1. FREE Membership
  2. FREE Postage
  3. Cash Back/ Bonus yang akan dibayar bulan berikutnya.

Bertindaklah sekarang sebelum keadaan anda semakin teruk. Cepat-cepat hubungi Jida di 013-6691930 untuk membuat tempahan anda. Jangan bertangguh demi kesihatan diri. Menyesal kemudian tiada gunanya lagi.

Untuk pembelian secara online, boleh klik sini ya!

Order-Sekarang-300x63

Berkongsi Kebaikan Untuk Semua.

Ruzidah Abdullah

Jemput Like Page Saya || Kedai Vitamin Banting-Dengkil-Sepang

(Visited 116 times, 2 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

2 thoughts on “Simptom Penyakit Gout Dan Cara Mengawalnya

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!