Vitamin Untuk Kulit Cantik dan Gebu

Sebenarnya tidak perlu bermake up tebal untuk kelihatan cantik. Pemakaian make up yang tebal hanya akan menutup cela di wajah secara luaran sahaja. Kalau boleh, biarlah kita ni cantik luaran, sihat juga dalaman.

Biasanya bila kesihatan dalaman kita terjaga, serinya akan terpancar di wajah. Lepas tu kalau nak pakai make up pun dah tak ada masalah.. Lagi senang nak sapu foundation ke blusher ke sebab kulit wajah dah bersih dan cantik.

Jadi kat sini, Jida nak rekemen kat korang supaya konsisten dua vitamin yang elok diamalkan bagi menjaga kulit agar sentiasa cantik dan gebu.

1. Vitamin C

Vitamin C memang diketahui umum mempunyai kebaikan untuk kulit kerana ia dapat membentuk meransang kolegen dalam kulit. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu,jika kolegen dalam kulit anda berkurangan, ia akan menimbulkan kedutan pada kulit.

Vitamin C juga merupakan antioksidan yang hebat dalam melawan penuaan sel kulit. Pengambilan Vitamin C setiap hari dapat melambatkan penuaan,menjadikan kulit anda lebih cerah dan menyekat pembentukan pigmentasi pada kulit. Pigmentasi merupakan punca tercetusnya jeragat. Kebaikan vitamin C yang lain ialah:

? Melancarkan peredaran darah sehingga kulit kelihatan lebih segar.

? Merawat jerawat di wajah & badan.

? Kulit yang sekata, cerah dan lembab.

2. Energizing Soy Protein (ESP)

25 peratus daripada tubuh badan manusia dibina daripada protein. Contohnya seperti kuku, kulit dan otot-otot adalah berasal daripada protein. Bila kita mengambil protein, organ penghadaman akan memproses dan memecahkannya kepada asid amino dan dihantar kedalam darah seterusnya dibawa keseluruh badan. Sel-sel badan akan memilih asid-asid amino yang diperlukan untuk membina tisu-tisu badan yang baru, antibodi, hormon, enzim dan sel-sel darah. Oleh itu protein adalah amat-amat penting untuk kulit dan tubuh yg sihat dan cantik.

Protein merupakan bahan utama yang digunakan untuk menggantikan sel-sel yang telah mati.

  • Kebanyakkan sel-sel darah putih diganti setiap 10 hari.
  • Sel-sel dalam lapisan saluran usus dan platlet darah diganti setiap 4 hari.
  • Sel-sel kulit diganti setiap 24 hari.
  • Lebih daripada 98 peratus molekul dalam badan diganti sepenuhnya setiap tahun!.

Sebab itulah, apabila anda mengamalkan kedua-dua produk ini secara konsisten anda akan melihat keberkesanannya seperti pengguna-penguna tegar ini.

Testimoni 1 

Testimoni vitamin gebu

Testimoni 2

Kulit gebu dengan shaklee

Best kan bila kulit wajah kita menjadi lebih cantik dan berseri. Make up nipis-nipis pun dah cantik dah. Natural beauty gitu.

Inilah masa jika anda mahu tampil cantik dan berseri secara semulajadi. Cepat-cepat hubungi Jida hari ini. Tekan je nombor berikut ye. Lagi cepat anda bertindak, lagi cepat hasilnya anda akan dapat.

013-6691930

RUZIDAH ABDULLAH

SID : 933174

(Visited 335 times, 9 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi!
Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com
Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida.
Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!