Vitamin Untuk Tambah Selera Makan Anak

Anak kurus, cerewet makan dan mudah sakit memang menyebabkan ibu-ibu merasa bimbang. Walaupun ia adalah perkara yang biasa berlaku tetapi sebagai ibu tentulah kita tak akan biarkan anak kita begitu sampai bila-bila. Bila tubuh anak tidak mendapat khasiat secukupnya, maka imun badannya pun menjadi lemah dan seterusnya menyebabkan dia mudah jatuh sakit.

anak tak nak makan

Situasi ini juga pernah terjadi pada anak Jida yang pertama iaitu Dayana. Masa tu usia Dayana 3 tahun dan dia sangat cerewet makan. Nak kata dia aktif sangat sampai lupa makan pun tak jugak. Sebab pengasuhnya pada masa tu memang akan bagi makan tepat pada masanya. Siap makan bersuap lagi.

Suatu hari, pengasuh tersebut mengadu kat Jida yang Dayana langsung tak nak makan apa-apa hari tu. Bayangkan dari pukul 8 pagi Jida hantar dia ke rumah pengasuh sampailah pukul 6.15 petang Jida ambil dia di rumah pengasuh. Dayana hanya minum susu semata-mata. Sampaikan pengasuh bagitahu bahawa dia pun dah pening nak bagi Dayana makan apa sebab semuanya anak Jida tak nak. Malah, ada sekali tu memang perut dia dah masuk angin dan bila Jida bagi makan sekalipun, Dayana akan muntah balik sebab dah tak boleh terima makanan.

Apa yang Jida buat masa tu nak bagi Anak selera makan macam budak lain?

vitamin untuk tambah selera anak

Kebetulan masa tu, Jida pun baru-baru kenal Shaklee, jadi tak tahu sangat produk apa yang sesuai untuk kanak-kanak yang memilih makan macam Dayana tu. Jadi, Jida pun apa lagi google lah cari mana yang sesuai. Wah, rupa-rupanya ada produk Shaklee yang bagus untuk kanak-kanak sebegitu. Produk tersebut adalah Mealshakes di mana Mealshakes ini mengandungi pelbagai vitamin yang dapat membantu tumbesaran kanak-kanak.

Jadi, jika ada anak ibu-ibu diluar sana yang mengalami masalah yang sama macam Jida ceritakan di atas, ibu-ibu boleh cuba Meal Shakes, minuman multivitamin yang kaya dengan nutrisi.

meal shaklee shaklee

Sedap tau rasa Meal Shakes ni. Dengan rasa vanilla yang sweet ni, ala-ala minum  susu campur aiskrim dah. Anak ibu-ibu mesti akan suka. Lagipun, minuman ni boleh bancuh ikut citarasa anak. Samaada nak blend jadikan smoothies ataupun campur saja dengan air sejuk pun tiada masalah. Meal Shakes Shaklee boleh dijadikan minuman harian yang bukan sahaja sedap tetapi penuh berkhasiat.

Ikuti pengalaman Puan Sylvia Yong dan Puan Irayanti Mohamad yang mempunyai masalah anak yang kurus dan kurang berat ini.

Pengalaman membesarkan anak memang mencabar. Tak kira bagi ibu bekerja mahupun suri rumah. Bila anak-anak sakit, ibu-ibu lah yang paling risau memikirkan kesihatan anak. Nak makan tak lalu, nak tidur pun tak lena.

Oleh itu, sekiranya ibu-ibu mengalami masalah dengan anak yang cerewet makan , cubalah berikhtiar dengan Meal Shakes. Insha Allah, bukan sahaja ibu-ibu tak perlu risau dengan keperluan nutrisi si manja, malahan imun badan anak juga akan bertambah baik.

Hubungi Jida hari ni untuk mendapatkan produk Shaklee anda.

Berkongsi Kebaikan Untuk Semua.

* RUZIDAH *

013-6691930

 [ ID : 933174 ]

>>Terus ke Whatsapp 

Jemput Like Page Saya || Kedai Vitamin Banting-Dengkil-Sepang

Kawasan COD : Kg. Bukit Changgang, Kg. Labohan Dagang, Olak Lempit, Pekan Banting, Langat Murni, Masjid KLIA & Dengkil

Untuk pembelian Meal Shakes Shaklee menggunakan kad kredit/ kad debit, anda boleh menekan ikon dibawah ini.

Order-Sekarang-300x63

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

(Visited 2,953 times, 13 visits today)

Jida

Assalamualaikum/ Hi! Salam Perkenalan buat semua pembaca Ruzidah.com Nama saya Ruzidah Abdullah ~~ boleh panggil Akak dengan nama Jida. Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee (933174) di kawasan Banting-Dengkil-Sepang dan Seluruh Malaysia. =)

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
Info/Order/Pertanyaan? Sila Klik Sini
error: Content is protected !!